Synopsis

De verwilderde tiener Darlin’ wordt door The Bishop en zijn onderdanige nonnen opgevangen en bij wijze van voorbeeld gerehabiliteerd tot de ideale schoondochter. Dat is althans het plan, maar Darlin’ draagt een donker geheim met haar mee. Een geheim waarbij de katholieke zonden in het niets verbleken. Al wie haar een strobreed in de weg legt, zal geconfronteerd worden met dit ontembare kwaad.

Na Offspring (2009) en The Woman (2011) kruipt Pollyanna McIntosh voor de derde keer in de huid van de gevreesde ‘Woman’. Ditmaal neemt ze echter ook de regie voor haar rekening. Ze doet dat voortreffelijk en schenkt ons met Darlin’ een cinematografisch en esthetische hoogvlieger met een uitstekende Lauryn Canny als titelpersonage. Niet enkel fans van de ‘Woman’-franchise, maar iedereen die een donkere komedie met sporadische gewelduitbarstingen kan appreciëren, stipt deze film best aan op het programma.

The Bishop and his submissive nuns take care of a feral teenager called Darlin’, whom they plan to rehabilitate as the ideal daughter-in-law for reasons that are not entirely altruistic. At least that’s the plan, but Darlin’ carries a secret so dark it makes Catholic sins look puny by comparison. Anyone who gets in her way will be confronted with an untameable evil.

After Offspring (2009) and The Woman (2011), Pollyanna McIntosh takes on the role of the dreaded ‘Woman’ for the third time, but this time she’s in charge of the direction too. And she pulls it off with aplomb: Darlin’ is a cinematographic and aesthetic tour de force with an excellent Lauryn Canny in the title role. And it’s not just for fans of the ‘Woman’ franchise; anyone who enjoys black comedy with eruptions of violence will have a ball.

Video & Photo

1 videos 2 photos

Showtime

Select a cinema

  • Sint-Lodewijkscollege – ZAAL 1